17 January 2011

Pengalaman dengan tren pulak.

Salam sejahtera ke atas anda semua. =.) Semoga melalui hari indah sepanjang minggu ni. ^_^


Nak cerita tentang tren lah pulak. Hari tu teksi. Memang betul lahh jauh perjalanan luas pengalaman.




Nih bukti. Luas ke tak pemandangan uh ? Siap ada lembu lagi. Yang putih-putih tu. Kawasan ni dekat-dekat dengan stesen Tanjung Malim. Nak dekat setengah jam stop situ. Tren rosak ! Adess. Bajet aku nak sampai siang la kat kolej.


Then ingatkan dah okey lah. Sampai je dekat stesen Batang Kali, dah tak begerak dah tren tu. Sape-sape nak pegi rawang, diorang suruh turun sekarang amik tren lain. Aku dah cuak. Ape nak buat nih ? Turun ke tak ? Turun ke tak ? Siriyes aku memang tak tau apa yang ada kat Rawang.


Nasib lah ada sorang nih, baya-baya aku jugak kot. Sudi nak tolong. Dia lah yang teman aku ambik tren sampai KL Sentral. Memang jauh nak ke Rawang dari Batang Kali. Nasib dapat tempat duduk.


Bila nak tukar tren, hah ambik kau ramai nak mampus. Tren tu dah tak rasa udara. Sendat gila. Then kena berdiri dari Rawang sampai KL Sentral. Fuhh nak tercabut kaki. Berdiri kalau ada ruang takpe. Nih takde ruang langsung. Dah tak stabil da berdiri. Tinggal tangan je boleh defend taknak bagi jatuh.


Akhirnya, selamat jugak aku sampai KL Sentral. Dah kat situ, takmo pikir banyak dah. Terus aku grab teksi balik kolej. Tak larat nak tunggu any longer dah. Tak pe la bayar lebih asal hilang penat sume.


Perjalanan aku yg sepatutnya 3jam, dah bertukar berkali ganda. Tiket pukul 1.45, sampai destinasi pukul 7.00. Penat. Nasib baik tak bawak barang banyak.

0 comments:

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur