05 December 2010

Rentak lagu apa yang match aku ?

Gambar hiasan.
Rentak lagu ada pelbagai jenis. Minat aku suka berubah-ubah. Ikut mood kot. Aku suka lagu rock. Tak kisah la slow ke, sentimen kaum ke, eh, sentimental ke, hard sikit ke, selagi boleh dengar apa butir lirik yang dinyanyikan.

Starting lagu dengan gitar. Fuhh. Suka gila dengar bunyi gitar diorang. Then suara pulak mantap. Nanti tengah-tengah lagu ada gitar solo lagi. Tambah-tambah lagu zaman 2000 ke bawah. Rasa macam nak tengok je orang yang main gitar tu face-to-face. Haha.

Gambar hiasan.
Masa sekolah menengah dulu ( aku membesar pada ketika kegemilangan rock kapak dah surut ), aku suka dengar satu slot kat radio, Arena Rock. Haha. Dengar lagu yg tak pernah dengar, pastu salin lirik dalam buku. Rajinn sangat-sangat. Bila dah habis sekolah, tak tau dah kat mana letak buku tu. Ish3,

Dah tamat sekolah, kurang dah aktiviti menyalin lagu ni. Radio pun dah jarang dengar. Agaknya mood dah berubah k0t. Tapi kalau pegi mana-mana, dengar je lagu zaman rock kapak tu, berenti sekejap. Hahaha. Teringat masa sekolah ( duduk hostel ) dengan kawan-kawan yang layan sama lagu nih.

And sekarang (pada ketika menulis entry ni), aku cari balik lagu-lagu yang pernah jadi feberet aku dulu. Wings, Mega, Ukays and banyak lagi lah. Sebabnya, aku tengah broken heart. Dengar lagu yang agak hard sikit, buat aku tenang. Eh ? Slow-slow kang aku emosi pulak.

Ni la cara aku taknak bagi keluar air mata. Haha. Buat masa ni, rentak rock totally match dengan jiwa aku. 



0 comments:

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur