19 February 2011

Bila berada di shower.


Salam alaikum. Selamat malam ahad. =.)

Takda kena mengena.

 Bila berada di shower aku akan. . . oke sebenarnya nak cakap pasal benda yang aku tak suka tentang shower. Rasanya ramai yang tak suka tapi memandangkan aku bukanlah buat kajian pun, so sebab tu aku tulis AKU yang tak suka.

1. Rambut tertinggal-tinggal. Nih biasa bagi perempuan lah. Rambut panjang, time shampu rambut gugur, pastu main tinggal je kat lantai. Ada gak yang pesen lekat-lekat kat dinding. Sumpah aku tak suka. Kutip la balik rambut-rambut tu pegi buang kat tong sampah.

2. Buih-buih sabun merata. Aku agak geli bila tengok situasi camtu. Tambah-tambah kat shower feberet aku. Nih mandi ke cuci bilik air nih ? Haih, dari lantai ke dinding habis penuh buih. Terpaksa aku ambik masa nak curah air satu shower tu. 

3. Tinggal sampah. Adui yang ni lagi la. Tak tau nak kata apa. Selamba je. Memang la esoknya ada cleaner tolong bersihkan. Tapi, makcik tu membebel tau tak ? Aku kesian. Betul, aku kesian dengan makcik tu.

4. Tinggal pad. Tinggal pad yang dah guna. Ni semua orang tak suka rasanya. Kalau aku yang nampak, aku ambik kertas tebal oh nak kutip benda tu tolong buangkan. Maybe dia terlupa. Pada hemat aku, tak ada orang yang dengan sengaja tak mau kutip pad dia.

5. Yang ini nak tulis pun aku dah jijik dah. Lekat dia punya hingus kat dinding. Taknak explain lebih. Geli.

Kesian orang yang nak mandi lepas dia. Situasi-situasi kat atas nih biasanya berlaku kat hostel lah. Kalau kat rumah, memang aku dah jerit dah. Ye lah sapa lagi kalau bukan adik-adik aku jugak. Haha. Tapi kat hostel, mana la berani aku nak buat camtu. Bukannya ketua kebersihan pun kan.

Sekian. 

6 comments:

ainulfirdauz said...

same lah kite. ! geram pon ade. bende same2 kongsi, ape slhnye tolong kutip kan ape yg patot. baru selese nak gune. :)

RIAN said...

haah kan. . tolong kutip takpe jgk kdg2. tp kdg2 rimas gak. hahha,

misz molecule said...

beb..smua tu gua dah hadap..

\\benci mula menular.haha

RIAN said...

haha. . takleh nak buat apa kan. .

A'IM said...

cianyer...kn wat poco2 lh mcm tu

RIAN said...

sian kan ? time kasih. hehe.

err. . apa kaitan poco2 ?

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur