02 February 2011

Tak boleh kalau tidak !

Salam 'alaik. Selamat pagi or petang or malam, tak kesa lah.


Kesian dengan student-student yang dok belajar kat Egypt sana. Berat ujian diorang. Ketakutan tu merupakan ujian jugak. Dah tak boleh nak senang-senang macam kita kat Malaysia. Sama-sama lah doakan diorang selamat dan tabah hadapi benda nih. Amin.


Sekarang aku kat rumah. Adik-adik-adik aku pun semua dah cuti. Mula la start dah ada pergaduhan antara adik laki aku. Adik perempuan baik je. Mungkin sebab dah besar kan. Kecik-kecik dulu sakan gak gaduh terutamanya dengan aku. Kihkih.


Aku pulak, meng-internet 12jam berturut-turut la. Kejap-kejap belek fesbuk, pastu pegi baca blog-blog orang. Dah bosan sangat dengar lagu kat youtube. Tu jeh la ulang-ulang. Oh aku ada assignment ! Tp esaimen aku pakai tulis tangan jeh. Hehhe. Suka jugak sebab aku lembap gila taip arabic kat laptop.


Sedap-sedap chatting dgn member (kebetulan ada member yg dah lama tak online, online), tiba-tiba lost connection pulak. Aihh. Rasa lagi nak marah bila tau modem kena cabut. Hukhuk. Tak syak lagi.




Mula-mula dengar ayah aku bising-bising. Mesti laa bukan bising kat aku kan. Nih sebab adik aku layan fauna sphere sampai ape benda pun dia tak buat. Membeku je depan laptop. Tak ke gila ? Huh, apa yang dia ketagih sangat tak tau. Berenti untuk makan je. Mana ayah aku tak hangin.


Last-last modem kena cabut. Giloss. Seminit dua aku boleh sabar. Then aku pegi mintak ayah modem. Konon buat gaya tengah urgent gila nak buat esaimen. Kehkeh. Padahal macam aku cakap tadi, aku takde esaimen yang memerlukan internet.


Dan, aku dapat balik modem. Yess !! Okeh kena sorok laptop mak. Risau jap lagi adik aku main game lagi. Tak memasal modem ditarik balik. Tak boleh kalau tak ada !







2 comments:

Nas said...

erm.. sian
adik ko yang addict..
last2 modem kne potong
nk buat cmne kan
aku pon addict nih
hu3

RIAN said...

dy maen game je.
aku pun sama. hehhe.
tp sbb da besar kan takde la kena marah.
*_*

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur