03 February 2011

Sikit-sikit nak sensitip.



Esok mak ajak pergi kenduri kahwin.


Aku dah terdiam. *_*


Bukan aku taknak. Tapi semacam ada percikan perasaan aneh dalam hati. Ianya umpama asid menitis atas polisterin. Jadi apa agak-agak ? Ya itulah yang aku rasa.


Aku akui aku pernah memasang litar impian untuk disatukan dengan orang tersayang. Sayangnya impian tu terpadam sebelum sempat ia menyala dengan terang. Ahh ayat melalut. Tapi itulah kebenarannya.


Jadi bila pergi ke majlis kahwin orang, perasaan terkilan masih berbekas. Biasalahh perempuan kan. Sikit-sikit nak touching. Oke aku mengaku itu.


Tapi sampai bila ? Aku tak boleh tenggelam dalam perasaan sendiri. Aku ambil kesimpulan, dengan ujian ini, aku dapat mempelajari, seterusnya mempraktikkan dalam rencah kehidupan aku iaitu;


Mendoakan KEBAHAGIAAN orang, meraikan KEBAHAGIAAN orang, tersenyum melihat KEBAHAGIAAN orang, insyaAllah kita akan mendapat KEBAHAGIAAN kita.




7 comments:

Brader Chacha said...

barang yang lepas jgn di kenang..
kalau di kenang merajuklah hati..

-petikan filem zombie kg pisang-

RIAN said...

otak kata jangan ingat, tapi hati mengada-ngada nak kenang. hahha.

tinkiu for the 'petikan filem zombie kg pisang'

^_^

ZWAN SABRI said...

Releksla Rian..
Bunga bukan sekuntum and kumbang bukan seekoq..
hehe

RIAN said...

hahaha. .
hakikatnye mmg mcm tu.

err xsuka lah kumbang.
sama kan lelaki dgn lebah comel sikit.
hehhe. ^_^

Ungu said...

ohh aku termenung jauh baca entri kau.
aku juga..

susah melepaskan kenangan.
cis.

nas said...

perkara yg lepas usah la nk dikenang
tp aku faham la perasaan ko kan
sapa yg xsedih
hu3

RIAN said...

ungu : myb belum masa dy terlepas dr ingatan. h0ho,

nas: hm, tu la xboleh dikenang. nanti merosak badan. he3,

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur