25 December 2010

Tak suka motor lah !

Hai selamat siang :) Sehat kah ? Ucapkan Alhamdulillah~ 

Tajuk, tak suka motor. Ohho. Kenapakah ? Aku tak standard pun nak tak suka tak suka motor nih. Beriya. Gaya macam loaded sangat. Waktu aku tulis entry ni, rumah gamat sangat. Adik lelaki aku dan adik lelakinya bergaduh. Oke maksud aku dua orang adik aku tengah bergaduh.


Abangnya taknak mengalah. Yang adik dah sampai nak menangis. Adess. Situasi ini hari-hari. Tak sabar aku tunggu dua-dua mereka ni besar dan matured. Haha. Mesti dah tak bising rumah.


Oke aku tak berapa suka gemar moto ni. Kenapa ?


1. Aku takda lesen moto. Hohoho. Sian aku. Yalah dulu aku pegi ambik lesen kete je. Sebab konon rasa prestij la tuh ada lesen kete. Kehkeh. Lagi satu, aku takut nak amik lesen moto. Bukan sebab aku tak reti bawak, tapi aku taknak jalani latihan kat pusat latihan tu. Hukhukhuk.


2. Moto rumah aku tak best. Rumah aku ada dua bijik moto. Satu mak satu ayah. Dua-dua jenis modenas. Moto ayah, enjin quite oke la tapi break tak bape makan. Mak punye plak, enjin tak best. Dah gear tiga tapi still mengaum lagi. Sebab tu lah, kalau nak pegi kedai dekat nak mampus pun, aku gagah start kete. Oh aku terlalu memilih ?


3. Taknak hitam. Nih macam mengada-ngada gila. Hikhik. Kalau nak tau, aku ni takde la putih mane pun. Tapi kulit aku cepat hitam. Bejalan la bawah panas tanpa payung barang setengah jam, balik-balik nanti muka dah merah-merah, then tinggal belang kat muka. H0ho. So kena elakkan menunggang moto. Ah alasan !


Gila-gila gedik dan memilih kah ? Hurm. Tapi bukanlah kata aku tak pernah naik moto dan tak boleh langsung. Tidaklah. Hehe.


Okeh adik aku dah senyap dah. Masing-masing tekun mengadap game. Sorang kat laptop mak, sorang kat desktop ayah. Ish. Tak senang dengan situasi ini. Adik-adik, pegi belajar !! (kompem takda respon).

2 comments:

Awangku Johan said...

ok la tu ada lesen..
sy 1 lesen pun xda.. baru jak L.. huhu
nti p skolah nek keta tanpa lesen.. ala skol kat kg sndiri hehe

RIAN said...

hehhe. .
asal selamat sudah.
lelaki takda lesen pun tapi bab keta memang pro dah.

 
Copyright © Inspiration Box
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur